Vertrokken uit Bangkok, aangekomen in Kanchanaburi!

8 augustus 2018 - Kanchanaburi, Thailand

Voor Marco de 5e keer in Bangkok, voor Andy de 3e keer, voor Jurre de 2e keer en voor Guusje haar eerste kennismaking met Azië. Als gezin met 2 pubers en 2 rugzakken op als backpackers gestart in Bangkok. En het overtrof al onze mooie verwachtingen om dit met z'n 4-en te doen.
Met de express boat over de rivier naar Wat Pho, de oudste tempel van Bangkok waar meer dan 400 buddha's te zien zijn. Uiteraard ook de liggende Buddha. Er is meer aandacht voor het maken van de perfecte foto met het enorme gouden beeld dan voor het mooie complex met overal kleine verborgen schatten. Natuurlijk een zwak voor alle rondlopende en slapende tempel-poesjes die goed verzorgd worden. Belangrijke regel uit het Buddhisme, wees goed voor de dieren. Wat we ook graag wilden doen (omdat we dit tot nu toe altijd het hoogtepunt van een vakantie/stedentrip vinden) is fietsen met een gids door de stad. We kozen ervoor om dit te doen met een gids van Co van Kessel biking tours. Co van Kessel is inderdaad een Nederlander die 30 jaar geleden is begonnen met het organiseren van fietsroutes door Bangkok. Helaas 6 jaar geleden overleden en in de route zat een bezoekje aan zijn graf als eerbetoon. Mooi om te zien en te voelen hoe oprecht respectvol de Thaïse mensen zijn.
De fietstocht was fantastisch! Kriskras door authentiek Bangkok. Fietsen op de express boat om te starten in de oude hoofdstad, Thonburi (sleeping Bangkok). De fiets is absoluut het beste vervoermiddel om Bangkok te zien, te ademen, te ruiken en te beleven. En iedereen lacht je toe, zwaait, groet, ze vinden het leuk om je te zien. Zoals de gids het zo mooi omschreef: "Thailand is the land with the smile. Just smile and say hello".
So we did :-)
We zagen en roken het èchte Bangkok, met al haar lieve bewoners.
Wat óók iedere dag in Bangkok een fijn moment was was het chillen bij Madame Musur.
Eerst een fijne watermelon juice (Jurre) of mango juice (Guusje), een Singha (Andy) en een Chang (Marco) om vervolgens een keuze te (moeten) maken uit de kaart met meesterlijke authentieke Thaïse gerechten. Na het eten het Uno kaartspel uit de rugzak tevoorschijn halen om te spelen totdat we er genoeg van hadden. We zullen het missen. Wat we ook zullen missen is het piepkleine keukentje/restaurantje aan de Soi Rambuttri waar we 's avonds laat nog even aanschoven voor iets lekkers. En oh ja, de Nutella pancakes van het kraampje tegenover het hotel...
Vanochtend om 08.00 uit Bangkok vertrokken voor de treinreis naar Kanchanaburi.
Aangekomen in het Oriëntal Kwai Resort kunnen we wat Jurre betreft de rest van de reis cancelen en gewoon hier blijven. Vanmiddag de fietsen van het resort gepakt en een héérlijk uur gefietst. En gekeken. En geroken. Het tegenovergestelde van Bangkok. Ruimte. In de verte kunnen kijken. Over de rijstvelden turen. Wat is dit toch een héérlijk land met zijn contrasten!

1. Esther:
    8 augustus 2018
    Ik lees zo tussen de regels door dat jullie onwijs aan het genieten zijn...jullie komen toch wel terug zeker 🤣🤣
  2. Co:
    8 augustus 2018
    ik krijg een gevoel van herkenning toen wij met de rugzak rondliepen.

het was een van mijn mooiste avonturen Marco.

ik ruik de kruiden weer
  3. Astrid:
    Gaaf om te fietsen daar! En die katjes ❤️
  4. Bas:
    8 augustus 2018
    Herinneringen voor een leven lang! Geniet en blijf genieten!
  5. Kirsten:
    9 augustus 2018
    Oh wat leuk dat jullie met Co van Kessel zijn gaan fietsen! Ik heb hem een keer mogen ontmoeten, bijzondere man was het. Ik ben benieuwd naar de rest van jullie verhalen, heel veel plezier samen!
  6. Suzan Wools:
    10 augustus 2018
    Gaaf he, die fiets tocht? Als ik jullie verhaal lees wil ik zo weer terug..nog heel veel plezier, ik blijf jullie volgen!