Koh Samui!

21 augustus 2018 - Ko Samui, Thailand

In ons houten huisje aan het strand worden we wakker met het geluid van de zee en vallen we in slaap met het geluid van de zee. Daar tussendoor bevinden we ons in die zee. Behalve op de momenten dat we ontbijten, lunchen of dineren. Dan kijken we naar de zee. Terwijl we de meest héérlijke en gezonde fruitshakes en smoothies drinken. De madberry shake is favoriet en de strawberry with yoghurt & honey en oh ja, de chili-mint-lime-orange-lemongrass smoothie. En iedere dag van 4 - 7 Mojito Happy Hour. Heel vervelend.
Om alle meesterlijke gerechten van de kaart van ons Treehouse Guesthouse (just follow the flowers) te kunnen proeven moeten we hier een maand blijven. Tot nu toe hebben we een prima selectie gemaakt ;-)
Marco en Guusje zijn samen een dag op snorkelexpeditie geweest naar Koh Tao. Samen op een speedboat die snoeihard over de Golf van Thailand vloog. En samen genoten van het mooi gekleurde koraal (er was goudkleurig koraal Mam met een paars randje!), zee-anemonen, zeesterren, krabben, héél veel vissen, baracuda's, zee-egels, regenboogvissen enz.
Jurre en ik bleven die dag op expeditie in onze hangmatten op onze veranda.
Vergezeld door onze vakantievriendin, een zwart/wit poesje dat al 5 dagen non-stop op onze veranda ligt. Er lopen meer poesjes hier, maar dit is onze vriendin.
Iedere ochtend langs de zee slenteren om de goed verstopte mooie schelpjes te vinden.
Wij lijken de enigen te zijn die de schoonheid zien, waar de andere toeristen vooral bezig zijn met het maken van de perfecte selfie. Why?
Vandaag verlaten we dit fijne plekje om vanavond in de nachttrein te stappen die ons terug naar Bangkok brengt. Daar komen we woensdagochtend aan. Nog 2 dagen shoppen en dan zit onze vakantie er op. We hebben het gevoel maanden onderweg geweest te zijn.
Wat Marco betreft had dat ook best gemogen, nog maanden weg blijven!

1. Esther:
    21 augustus 2018
    Fijn dat ik heb mogen meelezen en kijken met al jullie mooie ervaringen. Nog even shoppen in Bangkok...schaf je gelijk een extra koffer aan 😉 Ik wens jullie alvast een veilige terugreis toe...ben toch wel blij als ik je van de week weer zie hoor ! Liefs van mij aan jullie allemaal 😘
  2. Mascha:
    22 augustus 2018
    Wat een heerlijkheid allemaal! Wel een beetje jammer dat we nu die perfecte selfi van jullie moeten missen, maar goed het is jullie vergeven 😉 Shopse!!