We zijn er!

5 augustus 2018 - Bangkok, Thailand

Die eerste stap uit het vliegtuig, het moment dat je de warme, vochtige, zoetige lucht inademt, dán voel je je weer thuis in Thailand!
Met een temperatuur onder de 30 graden is het hier afkoelen in vergelijking met Nederland.
In een taxi naar ons Guesthouse Rambuttri Village, in een héérlijke straat vlakbij de beroemde Khao San Road.
De straat van ons guesthouse (dank voor de tip Kirsten!) heeft alles waarom wij zo van Bangkok houden. De kleine eettentjes, ontelbare kraampjes met fruit, saté, vis, garnalen, er worden banana pancakes met Nutella gemaakt en er lopen Thaise meneertje rond met gefrituurde schorpioenen op een stokje. Maar je mag ook gefrituurde spinnen bestellen.
Jurre wordt " big boy " genoemd. De Thaise mevrouwtjes die hun sieraden en souvenirs willen verkopen giechelen daarbij. Guusje is " baby ". Ze vindt het goed. Het is pas dag 1. Het valt Guusje op hoeveel felle kleuren de Thaï gebruiken. Knalroze taxi's, de daken van huisjes in felle kleurtjes, de tuk tuk's in alle kleuren van de regenboog met glitter en glamour en natuurlijk het koninklijke geel overal op straat met grote foto's van de Koning en zijn vrouw.
Dag 1 was een héérlijke dag. Beetje bijkomen van de reis en al volop genoten van de lekkerste keuken ter wereld!

1. Erik:
    5 augustus 2018
    Leuk jullie blog te lezen, vooral ook met alle leuke details! Fijn dat jullie straatje bevalt :) Mooi en enthousiast begin van waarschijnlijk een prachtige en onvergetelijke reis! Geniet er van!!
  2. Esther:
    5 augustus 2018
    Goed om te horen dat de eerste indrukken al zo leuk zijn en jullie guesthouse op zoon leuke locatie zit. Hebben jullie ook al bijnamen gekregen? Leuk dat we jullie kunnen volgen op deze wijze...Nu lekker even uitrusten en genieten van het lekkere eten en alle indrukken van dit mooie land. Veel plezier met elkaar!
  3. Marian:
    7 augustus 2018
    Schitterende foto's! Mooie kleuren, de geuren bedenk ik er wel bij.
    Goede treinreis morgen naar Kanchanaburi!
  4. Kirsten:
    9 augustus 2018
    Wat heerlijk dat het zo bevalt, blij dat Rambuttri ook voor jullie de goede uitvalsbasis in Bangkok was! Ik geniet van jullie verhalen en ben weer een klein beetje terug in mijn geliefde Thailand bij het lezen. Fijne reis!